Interviu cu Carla Parnica, Corporate Communication Manager Tinmar.
Noua generație de furnizori de energie vine cu o viziune nouă, orientată către consumator. Aflăm de la Carla Parnica, Corporate Communication Manager Tinmar Energy, mai multe detalii despre principiile și politica Tinmar în relația cu clienții, dar și despre ofertele lor. Ne-am propus ca împreună să îi cunoaștem mai bine pe toți furnizorii care își listează ofertele de energie electrică și prin intermediul POWA, deoarece considerăm că o informare corectă și descoperirea avantajelor liberalizării pieței de energie și a libertăților pe care aceasta le oferă sunt cele mai importante în luare unei decizii atunci când vine vorba despre schimbarea furnizorului de energie.
Colaborarea Carlei cu Tinmar Energy a început în urmă cu trei ani de zile, când aceștia, din dorința de a pătrunde piața dedicată consumatorilor rezidențiali, au decis să schimbe paradigma și să ofere românilor energie verde la pachet cu gazul, dar cel mai important, să ofere beneficii gratuite.
„Am crescut organic și am realizat că, și în situații de criză, un business cu o fundație solidă rezistă. Ba mai mult, se consolidează.”
Avantajele consumatorului în piața liberă
„Dacă ne referim la avantajele liberalizării pieței de energie, mi-ar plăcea să menționez, în primul rând, o eficientizare a costurilor, de până la 30%, față de prețurile din piața reglementată.
Totodată, liberalizarea le oferă consumatorilor șansa de a alege singuri un furnizor de energie. Le recomand să se informeze înainte de a-și schimba furnizorul de energie, să caute un furnizor aproape de nevoile lor de consum, ce oferă cât mai multe beneficii la pachetele oferite.
Schimbarea furnizorului se face gratuit, nu presupune costuri sau întreruperea energiei electrice sau a gazelor naturale. De asemenea, nu presupune modificări la instalația electrică. Nu se semnează contracte pe viață, acestea se pot denunța (consumatorul poate renunța la contractul semnat cu noul furnizor) în termen de 21 de zile. În piața descentralizată, furnizorii sunt competitivi și sunt nevoiți să-și adapteze ofertele pentru a răspunde la nevoile clienților.
O comunicare facilă cu un departament de Contact Center /Relații clienți prietenos, o contractare ușoară sunt câteva din componentele care simplifică viața consumatorilor și care merită atenție atunci când căutați un furnizor de servicii de utilități.”
Publicul țintă al furnizorului Tinmar
„Publicul nostru țintă este clientul de tip early adopter, clientul cu venituri medii și peste medie, cel care este informat, educat și petrece timp în spațiul online.
Este pe de-o parte preocupat de inovație și tot ce înseamnă gadgeturi noi, menite să-i simplifice stilul de viață. Pe de altă parte, caută cel mai bun raport calitate-preț.
Pentru acești clienți, am gândit pachete de energie electrică verde și gaze naturale, alături de alte servicii conexe integrate.”
De ce Tinmar și nu alt furnizor? Cu ce beneficii vine pentru consumator?
„În special pentru segmentul de consumatorilor casnici, unde participăm la nevoile gospodăriilor, oferim servicii integrate complet, cum ar fi:
- furnizarea de energie electrică verde; despăgubire pentru aparatele electrocasnice în cazul daunelor apărute în urma fluctuațiilor de tensiune;
- scutire la plata facturii în caz de concediu medical sau șomaj;
- reduceri pentru lucrările de uz casnic până la 30% pentru renovare
- asistență pentru cazurile de urgență, fie că este vorba de sistemul sanitar, de canalizare sau de lăcătușerie, acordarea vizei ISCIR.
Toate aceste beneficii sunt incluse în abonamentul lor.
Acesta este primul an în care ne asigurăm că strategia noastră este aliniată la două tipuri de nevoi ale clienților: en-gros (clienții corporate) și retail (clienți privați). Prin urmare, trebuie să ne asigurăm că abordarea noastră este perfect aliniată cu relația prietenoasă pe care piața de retail o cere. Creăm parteneriate pe termen lung, cu o corelație reală între evoluția pieței și stabilirea prețurilor, în timp ce ne gândim la o abordare mai eficientă din punct de vedere al costurilor prin gruparea de servicii conexe în oferta noastră.
Sperăm cu adevărat ca ofertele noastre să vină în întâmpinarea tuturor nevoilor clienților noștri și să le facă viața mai ușoară într-un mod eficient și în timp util, astfel încât să poată aprecia cu adevărat experiența de a fi client Tinmar Energy.”
Parteneriatul cu POWA
„Cred că împreună putem participa considerabil la informarea consumatorilor, sunt sigură că pe această cale ajutăm publicul să înțeleagă cât de important este să se documenteze, să caute răspunsuri, deoarece sunt multe bariere în ceea ce-l privește. Consumatorilor încă nu le e clar cum este posibilă schimbarea furnizorului, nu știu ce presupune exact și au temeri. Mulți cred că prețurile sunt mai mari și deși piața de monopol nu a fost benefică, tot au rezerve. Este vorba de o nevoie esențială până la urmă, nevoia de a rămâne conectat, de a avea acces la tot ce presupune viața modernă. Cred că trebuie făcut front comun, noi ca furnizori de energie, alături de cei din media, pentru a pune pe primul plan avantajele clientului, iar el să aleagă asumat.
Din păcate, puțini sunt cei care au ales în cunoștință de cauză. Dintr-un procent de 8 milioane de gospodării, doar 10% au făcut schimbarea și 1% au ales în cunoștință de cauză furnizorul de energie electrică și gaze naturale.”
Tinmar este o companie prezentă în piață din 2001, începând activitatea prin comercializarea produselor petroliere. În 2007 devine furnizor licențiat în energie. În anul 2009, a fost prima companie românească listată la European Exchange Market, iar din 2012 deține 6 parcuri solare cu putere instalată de 50 MWp. În prezent, Tinmar este cea mai mare companie 100% românească din sectorul furnizării de energie electrică și gaze naturale, cu capital privat autohton, având o cotă de piață de 2.99%. În prezent fac trading în 23 de piețe internaționale și au subsidiare în 7 țări .
Ofertele Tinmar din cadrul aplicației POWA, sunt disponibile aici.